marți, 18 decembrie 2012

Un fenomen curios și repetat la LIDL

Mă duc la LIDL tot la 2 zile. Au apă ieftină în primul rând. Dar în general raportul preț calitate e satisfăcător la multe produse.
Casele de markat sunt dispuse în așa fel încât rândurile de clienți sunt alăturate și caserițele stau spate-n spate. Ce vreau să subliniez aici este că dacă stai la un rând vezi numaidecât ce se întâmplă pe celălalt. Sau ar trebui să poți vedea dacă vederea te ajută.

Și acum fenomenul curios. 

De multe ori mi se întâmplă să ajung la casele de marcat și să observ două rânduri alăturate, dar la un rând să se afle1-2 clienți, iar la celălalt coada să se întindă chiar și la 3 metri în spatele bandei rulante.

Mi se întâmplă și mie uneori să aleg rândul mai lung. Dacă văd că la unul sunt 3 cu niște cărucioare îndesate cu tot felul de iaurturi și bombonele și la celălalt sunt 6 cu articole puține. Dar acest lucru nu se aplică în cazul despre care vorbesc.

De regulă mă așez în spatele singurei persoane din rândul scurt și mă uit la coada alăturată. Omul de pe locul 5 se uită la mine, își întoarce privirile, apoi își inspectează coșul, se uită iar și stă la rând.

Fenomenul nu este unicat. Se repetă și de fiecare dată mă întorc acasă mirat. Oare la ce se gândesc oamenii din rândul alăturat?

Sunt aici două aspecte:
  1. Din capul locului s-au așezat la rândul mult mai lung.
  2. Se uită la rândul mai scurt (nu cei care au deja produsele pe bandă, ci cei care le au în cărucioare și trebuie să facă doar 3 pași) și stau la rândul lung.
Primul aspect îl înțeleg ca fiind o chestiune de neatenție. Dar pe al doilea nu-l înțeleg deloc. Aș putea specula doar că este ar însemna un fel de recunoaștere a unei greșeli faptul de a se muta la rândul scurt. Și cum noi oamenii stăm mai prost la acest capitol al recunoașterii greșelilor ne facem că plouă.

Altceva nu-mi trece nimic prin cap. Ar fi interesant de făcut un studiu legat de acest comportament.

Oricum, acesta este încă un element pentru care-mi place LIDL. Cozi scurte chiar și atunci când e aglomerat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pagini